אודות פרויקט כביש 6 חוצה צפון

על כביש 6 חוצה צפון

פרויקט כביש 6 חוצה צפון הנו פרויקט לאומי של משרד התחבורה , פרי החלטת ממשלה משנת 2010 , בהובלתו של שר התחבורה ישראל כ"ץ.
כביש 6 חוצה צפון הנו כביש אגרה בין יוקנעם למחלף סומך, אורך הכביש הינו 22 ק"מ הכוללים כ-10 ק"מ של מנהרות, 5 מחלפים ו־9 גשרים באורך של כ-4.5 ק״מ.
גשר הוויאדוקט מחבר את הכביש עם כביש 77.
הכביש מחולק לשני מקטעים ותמחור הנסיעות בו נעשה בנפרד לכל קטע כביש.

  • מקטע יקנעם

    בין מחלף יקנעם למחלף תל קשיש, עוקף את "מסדרון יקנעם" וצומת התישבי הפקוק ומהווה את ציר התנועה הראשי בין מרכז לצפון הארץ.

  • חלופה לכביש 70 הקיים

    בקטע שבין מחלף שער העמקים ועד מחלף סומך יהווה כביש 6 חוצה צפון חלופה לכביש 70 הקיים.
    כביש 70 יורחב בחלקים נרחבים משניים לשלושה נתיבים במסגרת הפרויקט.

  • מקטע סומך

    מחבר בין מחלף העמקים למחלף סומך.
    מקטע זה מהווה אלטרנטיבה מהירה וקצרה למחלף יגור לנוסעים מאזור צפון מזרח (עכו, נהריה והקריות) לכיוון מרכז הארץ.
    וכמובן גם לנוסעים ממרכז הארץ לכיוון צפון.

  • מנהרות ומחלפים

    הפרויקט כולל כ-10 ק"מ של מנהרות, 5 מחלפים חדשים ו־9 גשרים באורך כולל של כ-4.5 ק״מ. גשר הוויאדוקט מחבר את הקטע החדש עם כביש 77.

זכייני הפרויקט ובעלי מניות

  • קבוצת שפיר

    שפיר הנדסה ותעשייה הינה מקבוצות התעשייה, ההנדסה והתשתיות המובילות והגדולות בישראל. הקבוצה פועלת בישראל משנת 1968, והינה יצרנית מובילה של חומרי גלם לענף הבנייה, ומחזיקה במפעלי בטון, מפעלי אספלט ובמחצבות ברחבי ישראל. כמו כן, פועלת הקבוצה בתחום הייזום והביצוע של פרויקטים רחבי היקף בתחומי התשתיות כגון: כבישים, גשרים ומנהרות, לרבות פרויקטים במתכונת של זכיינות בתחומי הבנייה, כגון: הקמת מבנים ציבוריים, חניונים, ובתחום הנדל"ן למגורים. בשנת 2014 הפכה לחברה ציבורית וכיום מניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בת"א.

  • קרן נוי

    קרן הון סיכון ישראלית, העוסקת בהשקעות בתחומי התשתיות והאנרגיה, הקרן הקומה לאור הצורך הגובר במקורות הון למימון השקעות בתחומים אלו. נוי על כלל האורגנים שלה גייסה עד כה כ-4.5 מיליארד ₪ ממרבית הגופים בשוק ההון והיא כיום קרן התשתיות הגדולה בישראל. קרן נוי 1 שהוקמה ב-2011 גייסה סך של 850 מ'₪ ובתחילת 2015 הוקמה קרן נוי 2 וגייסה סך של כ-1,250 מ' ₪. בנוסף לגיוס הקרנות בוצעו עד כה 5 השקעות Co-Investment בסך של כ-2.5 מיליארד ₪. השקעות אלה מהוות אפיק השקעה אטרקטיבי לגופים מוסדיים המחפשים פתרונות השקעה ארוכי טווח בעלי פרופיל סיכון / תשואה נאות. עד היום השקיעה והתחייבה הקרן להשקעה בפרויקטים בסך של מעל 3.5 מיליארד ₪ .

  • לאומי פרטנרס

    לאומי פרטנרס היא זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי,הנותנת פתרונות צמיחה חוץ בנקאיים. כמו כן מציעה מגוון פתרונות פיננסיים הכוללים השקעות של קבוצת לאומי בחברות, חיתום, מחקר, מיזוגים ורכישות, גיוס הון או חוב מכל סוג. לאומי פרטנרס משלבת את יכולותיה השונות באמצעות פלטפורמת Merchant Banking ייחודית. כחלק מקבוצת לאומי, נהנית לאומי פרטנרס מעוצמה כלכלית וגב פיננסי איתן המאפשר אורך נשימה, הסתכלות לטווח ארוך וכניסה כשותף מיעוט אידיאלי במקרים המתאימים.

הרשות הממונה

חברה כביש חוצה ישראל הינה זרוע ביצוע מובילה של משרדי הממשלה לניהול וביצוע פרוייקטי תשתיות תחבורה מורכבים ורחבים בהיקפם, בפריסה ארצית. לחברה מומחיות בניהול פרויקטים זכיינים בשיתוף הסקטור הפרטי (PPP) בתחום תשתיות התחבורה ובכלל זה כביש חוצה ישראל (כביש 6). החברה מונתה על ידי הממשלה כרשות הממונה לעניין כבישי אגרה, ובכלל זה כרשות הממונה לעניין הקטע הצפוני החדש של כביש 6, כביש אגרה יקנעם סומך – 6 חוצה צפון. במסגרת זו מפקחת החברה על פעילותו של בעל הזיכיון, 6 – חוצה צפון בע"מ, ועל קיום התחייבויותיו בהתאם לחוזה הזיכיון. בנוסף מפעילה החברה את מזכירות ועדת הערר לזיכיון של החלק הצפוני של כביש 6 (מיקנעם ועד סומך).

למידע נוסף באתר הרשות הממונה

בכביש 6 חוצה צפון הבטיחות מעל הכל

אולי יעניין אותך גם

נוסעים צפונה ?

שלושה מסלולי טיול מומלצים למשפחות ... להמשך קריאה

יש כביש 6 ויש כביש 6 חוצה צפון

הכירו את הכבישים ... להמשך קריאה

איך הכול התחיל

פתיחת המקטע הצפוני של כביש 6 ... להמשך קריאה

הארכת כביש 6 צפונה

תוציא מהפקקים 120 אלף מכוניות ביום ... להמשך קריאה